Decoupage - szalvétatechnika és a dekorgumi

UPDATE:
Katt ide - aktuális blogbejegyzéseimet már a Decorpub hobbiműhely oldalán olvashatod!



Sokan tartanak attól, hogy nehéz mintát tervezni egy álarcra.

Én körbenéztem a szalvétásládámban, első nekifutásra ezt a két szalvétát kaptam ki, ideálisnak hatottak a technika bemutatásához: nem kell a rajzolgatással vacakolni, ha egy mintás szalvéta motívumait használjuk ki, csak egyszerűen át kell rajzolnunk a mintát


Felhasznált anyagok:
-Pentart ragasztólakk textilre
-dekorgumi
-szalvéta

a minták kiemelésére:
-csillámzselé, vagy
-3D toll, vagy
-matricafesték-kontúrozó

A szalvétázásnál fontos az alapszín, emiatt világos lapot választottam.
A gumilapra felkentem a Pentart termékcsalád ragasztólakkját, azt, amelyiket textilre való szalvétázáshoz készítettek vegyészeink (ragasztólakk textilre - vagy valami hasonló neve van).
Kicsit vártam, míg megszikkad, majd ráfektettem a szalvétának a legfelső, mintás rétegét. Rásimítottam, vigyázva, hogy ne toljam el a szalvétát, végül fentől is átkentem a ragasztólakkal.


Ez a lakk nem is lakk, hanem inkább zselés állagú - nagyon könnyű a használata, nem vizes, és emiatt nem ráncolja nagyon a szalvétát. Selyemfényű, nem hat "mű"-nek az eredmény. Rugalmas fimréteget képez, ideális a hajlékony dekorgumira való szalvétázáshoz.

Mikor megszáradt a Pentart ragasztólakk, felrajzoltam az álarc körvonalát a szalvétázott gumilapra. Az első álarcnál mindegy volt, hova esik a körvonal, de a második szalvétánál a szem nyílását oda illesztettem, ahol nincsen motívum a szalvétán.



Ezen az álarcon a szalvéta indás mintáját, a szemnyílást és az álarc körvonalát is Leeho matricakontúrral emeltem ki, majd a kicsi leveleket Sparkler Glitter Glue pöttyökkel tettem csillogóvá.
A második szalvétázott álarcnál szintén a szalvéta motívumát rajzoltam csak át,
itt is Sparkler Glitter Glue csillámzselét használtam, ezt kapott a szemnyílás és az álarc körvonala is.

Dekorgumit szalvétázni könnyű, a szalvéta mintája kijelöli, hova is kerüljön a csillogás, kiemelés.

Egyszerűen készült, ámde mutatós álarcod lehet, ha szalvétázott dekorgumit használsz alapnak!



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html