A kedvenceim - csörgősipkás, szalvétázott maszkok


Aranyos volt Magdi az üzletben, mikor kötöztem fel ezeket a maszkokat a polcokra, aggódni kezdett, félt, hogy leesnek majd, ha az emberek fogdosni kezdik. Mondtam, hogy nem baj, majd készítünk másikat!



Látványosak, az eredeti karneváli hangulatot ezek idézik fel legjobban, elkészítésük könnyű tényleg az!



Miből is áll - vegyük sorra:

a sipka az szalvétázott dekorgumi - nem jelent nehézséget,

egy egyszerűen körbefestett szem - ez sem gond,

és felragasztani a sipka háromszögeit, majd arra egy dísz-zsinórt ragasztani szintén nem nehéz.

Felhasznált anyagok és eszközök:
-dekorgumi
-Pentart ragasztólakk textilre
-Pentart akrilfesték
-Pentart fényes lakk
-díszes zsinór vagy szalag
-szalvéta
-kicsi csörgők, esetleg helyette nagyobb gyöngyök
-ragasztópisztoly

Fehér dekorgumit választottam, egy A/4-es lapból kijött a sipka öt háromszöge. Felszabdaltam a háromszögeket, majd mindkét oldalára Pentart textilre való ragasztólakkal felragasztottam a hangjegyes szalvétát. Ez a ragasztó nagyon jó dekorgumira való szalvétázáshoz, mert elég rugalmas száradás után is.

A ragasztó száradása után a gumilap élét és a kontúrját áthúztam aranyszínű akrillal, természetesen itt használhatsz vastag filcet is, ha az jobban kézre áll

A csörgősipka háromszögei ezzel készen is vannak!

A maszkra megfestettem az álarcot, tompa vonalú lett, hogy könnyebb legyen a díszítő zsinórt(szalagot) végigvezetni rajta. Megfestettem a szájat is.

A sipka elemeit asztalon egymás mellé rendezgettem úgy, hogy azok alsó szélessége a maszk homlokának szélességével egyezzenek meg, majd ragasztópisztollyal összeragasztottam őket. Hobbiragasztó is jó, de a ragasztópisztoly használata lényegesen egyszerűbb. Amikor készen voltam, akkor az álarc felső hullámához hasonló ívet vágtam ki belőle, majd felragasztottam a helyére a csörgősipkát.

Ragasztópisztollyal a felragasztás is egyszerű, a "halántékra" egy pöttyöt tettem, majd odaillesztettem a maszkot a helyére, amikor a ragasztópötty kihűlt, akkor pont annyira fogta meg a sipkát, hogy ne kelljen még két kéz és négy csipesz a teljes felragasztáshoz. Végigragasztgattam az egész sipka alsó ívét a maszkon.

Az aranyszín szalagot ugyanígy ragasztottam fel, egy pötty a kezdeti rögzítéshez, majd sorban a többi. Az álarcot is így kereteztem be a szalagommal.

Felaggattam rá a csörgöket, a kezemmel visszahajtogattam a sipka háromszögeit az arc felé, majd felkötöztem rá egy áttetsző fehér textildarabot.

Ha nem veszem a száradási időket, akkor ennek a bejegyzésnek a leírása több időmbe telt, mint a maszk elkészítése

Jól megválasztott anyagokkal és eszközökkel egyszerűen elkészíthető, látványos maszkod lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html