Repesztett felületű maszk

Mikor tervezni kezdtem a maszkokat, körbenéztem a neten, nagyon erőltetett maszkot, vagy az eredeti velencei stílustól eltérő maszkot nem szerettem volna készíteni (a kék csak becsúszott). A repesztett hatást nem vállaltam volna, ha több olasz oldalon nem futok bele. De ha nekik szabad...

Felhasznált eszközök:
-maszk (naná!)
-Pentart akril
-Pentart kétlépcsős repesztő
-Leeho üvegmatrica-kontúr
-a repedések kiemelésére Senta antikpaszta

A menet a következő: maszkon álarc megfestése, annak száradása után aranyszín kukacok felfestése, a száj megrajzolása, leradírozása, megrajzolása, radírozása, majd megint felrajzolása általában harmadszorra már szájszerű foltot sikerül elérni, ekkor ki is lehet festeni akrillal. A velencei maszkok "szája" erősen eltúlzott, inkább karikatúra jellegű, mint valós száj-fazon. Nekem ez a maszkolásban a legnehezebb, nem tudok, vagy csak nehezen eltérni az emberi ábrázolásnál megszokott formától.

Miután minden akril megszáradt, a Pentart repesztőlakk első rétegét felkentem - ismét száradás. Felhordtam a repesztőlakk második fázisát, és még annak száradása előtt az ujjammal szétkentem, így nem az ecsetvonások mentén alakultak ki a repedések.

A repesztés mintázatát nagyon sok tényezővel befolyásolhatjuk, ezeket majd szépen sorra fogom itt venni - most csak annyit, hogy a második réteg vastagsága meghatározza a kialakult szigetek nagyságát, minél vastagabb a második réteg, annál nagyobb a kialakult sziget, ill annál ritkább a repedés.

A Pentart kétlépcsős repesztő nagy előnye, hogy a második réteg vízállóra szárad, így a repesztés után külön lakkozást nem igényel. Ha rákattansz a képre, a nagyíráson az is látszik, hogy a második fázis nagyon szép fényű réteget ad!

A második réteg repesztőlakk száradása után Leeho matricakontúrral körbehúztam az álarc körvonalát, ez kicsit plasztikussá tette az álarcot.

Végül egy borsónyi Senta antikoló-pasztát szétkentem a felületen, majd a felesleget letöröltem a maszkról, így az antikoló csak a repedés réseiben maradt meg.

Hogy ne legyen kopasz a maszk, az éppen a kezem ügyébe akadt függönyrojttal tekertem körbe a fejet, így nem maradt rémísztően "koponya" hatású.

Ezeket a maszkokat Olaszországban vásároltam, fatto a mano, Made in China. Szép, és jó minőségű maszkok ezek, de nézd meg, hogy a szem kivágásán jól látszik, hogy annak vonalát nem európai ember metszette ki .
Hát nem érdekes?! :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html