Decoupage - szalvétával

Egyszerűbb módját választottam a szalvétázásnak - nem festettem alapot, hiszen a polisztorol önmagában is fehér, jó alapot ad a szalvétának.


Felhasznált anyagok és eszközök:

-szétnyitható polisztirol tojás

-Pentart ragasztólakk szalvétatechnikához

-Pentart sárga, lime-zöld és almazöld akrilfesék

-szivacs a festék felhordásához


Körbetéptem a szalvéta mintáit, ráillesztettem a tojásra, az alapot nem ragasztóztam be, csak a szalvétát fentről. Domború felületre mindig a minta közepétől a mita széle felé haladva húzom a ragasztós ecsetet, így kevesebb lesz a ránc. De nem kell félni a ránctól sem, sokkal barátságosabb lesz a művünk néhány ránctól, nem hat majd sterilnek, jobban érződik rajta az, hogy kézzel készült.


A ragasztólakk száradása után így nézett ki a tojásom:



Aztán fogtam a szivacsomat, és a lenti módszerrel sárga, almazöld és lime-zöld Pentart akrilfestéket nyomkodtam a felületre. Mivel a mintám háttere sárga volt, legtöbbet a sárga színt használtam, csak nagyon kevés zöldet maszatoltam a felületre, hogy ne legyen a tojásom homogén.



Nem kontúros mintánál nagyon jól jön ez a módszer, és különböző háttérszínű szalvétákat is felrakhatunk így egy felületre, a fenti, még festetlen tojás nagyított képén is jól látszik, hogy a csibéknek sárga, a pillangóknak meg vajszínű volt a háttere, de a szivacsos festés után ez már nem látható.




Bátran tupfold a felületet, nyugodtan rámehetsz a mintára is, nem baj, ha a minta egy részét is eltakarod!




Itt két példa arra, amikor a mintába is alaposan belementem:






Sokat segít a szivacs használata, nem kell az alapozással vacakolni, több szín használatával játékosabb lesz a felületünk, különböző háttérszínű szalvétát használhatunk egy tárgyon - próbáld ki, kedvelni fogod ezt a festési technikát! :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html