Repesztés Pentart kétlépcsős repesztővel

Repedezett felületű tojást nem csak akrilfesték-repesztővel készíthetünk. A polisztirol eredeti fehér színét meghagytam, így csak a repedés rajzolata lett a tojás dísze:




Amit használtam:

-alapnak szétnyitható polisztirol-tojást

-Pentart kétfázisú repesztőlakkot

-Senta antikpasztát

Szétnyitottam a tojást, ez nem csak azért jó, mert nem gurul el, hanem azért is, mert így nem ragad össze a két különálló rész a repesztőlakktól. A szétnyitásra doboznál is figyelj oda (az én atombiztosan záródó, ámde nem nyitható dobozom az üzletben megtekinthető okulásul...)

Lekentem ecsettel a tojás mindkét felét a Pentart repesztőlakk első fázisával, hagytam megszáradni. Száradás után ecsettel felhordtam a repesztőlakk második fázisát is, majd ujjammal szétmaszatoltam azt a felületen. Ez azért fontos lépés, mert így a repesztő nem az ecsetvonás mentén fog repedni, hanem összevissza--> ez a mozdulat változtatja meg a repesztés rajzolatát.

Jó, ha a tojás két felét egy időben repeszted, így nem fog eltérni a két oldal rajzolata.

A kétlépcsős repesztő két, átlátszóra száradó lakkból áll. A második lakkréteg száradás közben repedezik meg, a repedés rajzolatát színeznünk kell ahhoz, hogy az jobban kirajzolódjon. Miután a tojásomon a második lakkréteg is megszáradt, Senta antikoló pasztát kentem a felületre: kis területen felvittem a viaszos pasztát, majd a felületről visszatöröltem a felesleget, így a paszta csak a repedésben maradt meg, és kiemelte a repedést. Fontos, hogy kis felületen dolgozzunk polisztirol repesztésekor, hiszen itt nem használhatunk más esetben szokásos oldószert a felesleges antikpaszta eltávolítására, mert az megmarhatja a polisztirolt.

A Pentart kétlépcsős repesztőlakk második rétege vízállóra szárad, további lakkozást vagy felületkezelést nem igényel! A képen talán az is látszik, hogy a második réteg nagyon szép fényes felületet ad.

Kész is a tojás! A száradási időket nem számítva nagyon gyorsan elkészülhetsz vele!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html