Variációk szélforgóra

Kezdjük a legegyszerűbbel!

Ezt a négyágú széljátékot szerintem mindenki ismeri - egy négyzet négy sarkát bevágjuk, majd minden második csücsköt a négyzetünk közepébe bökjük egy gombostűvel.

Erről az alapmintáról van szó:




Gombostűzve így néz ki:





Egy másik egyszerű minta - az ötágú szélforgó

Ezt az alapmintát nagyítsuk a megfelelő méretre



és az összetűzés után megkapjuk ezt az ötágú szélforgót:




Egy A/4-es dekorgumi lapból kijön egy ~21x21-es négyzet, és mellette kettő kicsi forgót is tudunk készíteni a lap leeső részéből. De lehet a maradék kertipartin ültetőkártya, vagy pohárjelölő is.
Én a karos papírvágómmal vágom a dekorgumit, igazán gyorsan elő lehet készülni így egy egész csoport nyári foglalkoztatására.

Bármely szabásmintát kedvünkre módosíthatjuk, én az ötágúnál pl. néha egyenesen bevágom a sarkokat, akkor nem kerekded szirmai lesznek a forgónak, hanem hegyes csillagszerű csúcsai.

Kartonlapból vágom ki a mintát, sokkal egyszerűbb körberajzolni így, mint indigóval másolgatni.

A szélforgó szára lehet farúd, saslik- vagy hurkapálcika, a gombostű feje alá, ha nem nagyfejű dekorgombostűt használunk, tehetünk gyöngyöt, hogy ne szakadjon át a tű feje.

Most éppen parafadugóba rögzítettem a díszeket - de ez el is hagyható. A dekorgumi rugalmas anyag, először jó szorosan rögzítem a csúcsokat a középponthoz, majd másnapra annyira felveszi ezt a formát a gumilap, hogy lazítva a tű szorításán már szépen forog, ha megfújjuk.

További miták:









Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html