Ismét struktúrpaszta...

... de mostmár egy konkrét példa:




Felhasznált anyagok és eszközök:
-Pentart struktúrpaszta (fehér színű)
-rizspapír
-ragasztólakk
-feszített vászon
-akrilfesték
-formázó eszköz, ecset, törlőrongy

A készítés menete:
a rizspapírból kivágtam a mintákat, és azokat elrendeztem a feszített vásznon. Körberajzoltam a helyüket, majd a felületre struktúrpasztát lapátoltam. Arról a helyről, ahova a képeket szántam, egy spatulával (telefonkártyával) eltoltam a pasztát, ezzel egyben a keretet is kijelöltem.
Kicsit megszárítottam a paszta felületét, és a képek helyét lekentem ragasztólakkal.
A vászon strukturáját is szerettem volna viszontlátni, ezért a rizspapírt vízbe mártottam, papírtörlővel leitattam a felületértől a nedvességet, majd felraktam, és fentről is lekentem ragasztóval. A nedvesen felragasztott rizspapír száradáskor tökéletesen kirajzolja az alap mintázatát, ebben az esetben a vászon recéit.
Volt, ahol nem volt elég hangsúlyos a tologatott "pasztakeret", ezért utólag kipótoltam.

Ekkor így nézett ki:



valami hiányzott...
Egyrészt nagyon élénk volt a rizspapír színe, másrészt nem volt eléggé kiemelve a strukturált felület.
Elővettem a világosbarna akrilfestéket, vizes ecset hegyét belemártottam, és jó tocsogósan átmázoltam a fehér felületet. Egy törlőronggyal az egész felszínt alaposan átdörgöltem.
A fesék megült a mélyedésekben, és rögtön kiemelte a felület egyenetlenségét.









Aztán elővettem a fehér akrilomat, belemártottam az ujjamat, és a festékes ujjammal összemaszatoltam az összes képet. A fehér festék a sötét mintán a vászonalap mintázatát rajzolta ki, és tompította a mintám steril hatását is.










Az efféle maszatolás kellemes foglalatosság, egy így maszatolt képet befejezni sosem lehet, csak abbahagyni.


Most ezzel az állapottal találkozol az üzletben.
Ha közelről megnézed a képet, akkor két hatalmas hibát is találsz rajta - erről majd később! Ez a hiba a rizspapír egyik előnyös tulajdonsága miatt keletkezett...





...szóval, ennek a képnek a készítése röviden:
a kivágott képek helyét kihagyva struktúrpasztát teszel a felületre, azt kicsit "megformázod", felragasztod a mintát, majd akrillal összemaszatolod az egészet.


Valóban ennyire egyszerű - próbáld ki! :)



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html