Még dekorpáka...



A dekorpáka használata sok új lehetőséget ad: a strasszköveket, fémdíszeket olyan felületre is rögzíthetünk könnyedén vele, ahova eddig a vasaló körülményes használata miatt nem tehettünk kristályokat.

Ilyen például a gyertya. Ha egy vasaló hegyével próbálnánk strasszkövet melengetni a felületére, a gyertya megolvadna, mielőtt rögzülne a strassz.
Persze a ragasztó jóval magasabb hőmérsékleten olvad, mint a viasz, ezért egy kicsi trükköt alkalmaztam: a helyére illesztettem a strasszkövet, és a tömör heggyel melegíteni kezdtem azt. Mikor a paraffin olvadni kezdett, rögtön elvettem a strasszkő felületéről a pákát. Kihűlt a strassz, a viaszra pedig szépen rátapadt a kő hátlapja, nagyon stabilan megtartva a díszítést.



A fehér gyertyán lévő minta nem egy rája, hanem 1 gramm 4mm-es kő bemutatása. Ennyi van egy csomagban, azaz ~30 darab a 4mm-es strasszból, és körülbelül 70 darab a kicsi, 3 mm-es kőből.



Aztán használhatjuk a pákát különböző technikák kiegészítésére is...

Ezen a képen egy mérsékelten szép tündér (vagy mi) szárnyait és alsó indáit(?) rakosgattam ki strasszkővel. Itt sem a kúpos, hanem a tömör fejet használtam. Kiraktam a "kontúr" vonalát, és aztán rányomtam a dekorpákát a kövekre. Mikor a ragasztó megolvadt, jött a következő kő melegítése. Nagyon gyorsan tudtam így rögzíteni a díszeket a helyükön tartva azokat.

1 megjegyzés:

W Márti írta...

Szia Márti vagyok!

Van egy kis gondom a dekorpákával, ha tudnál segíteni?
Amikor a textilre helyezem a pákával a strasszkövet, nem válik le a páka réz fejéről , csak sagítséggel.

További szép napot kívánok

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html