Fekete doboz



Ennek a fenti fekete hátterű decoupage papírnak a felhasználása roppant egyszerű: kivágjuk az ornamentikákat és azokat egy fekete dobozra ragasztgatjuk.






Hozzávalók:

- decoupage papír (HD 188)

- matt fekete Pentart akrilfesték

- Pentart metálfesték

- ragasztólakk

- fényes lakk




A menet:
Lefestettem matt fekete akrilfestékkel az íróasztalra szánt tárgyakat. Míg száradt, kivágtam a mintákat. Ha jobban megnézed, a minta a formagazdag, nem a kontúrja, azaz könnyű vágni (oké..., a körbekörbe, tálcányi láncmintához most nekem sem volt türelmem...)


A mintákat vízbe merítettem egy pillanatra, (ez azért szükséges, hogy a ragasztóból ne szippantsa ki a nedvességet egyenetlenül a száraz papír) majd papírtörlőbe dörgöltem mind.


Leragasztóztam a dobozt, majd a minták hátoldalát is bekentem ragasztólakkal, vastag papírnál ezt nem szabad elhagyni.
Felraktam a mintákat a helyükre és kipaszíroztam gondosan a levegőt és a felesleges ragasztót.



Lazán fentről is átkentem a papírt ragasztólakkal.
Készen volt a fekete ornamentikás doboz. Itt még borzalmasan fekete volt :)
Pentart metálfestékbe mártottam jóóó nedves ecsetet és a tárgyak éleit (elvékonyítva a vonásokat) kiemeltem a fémes festékkel.




Mikor megszáradt a metál-akril, az egészet lelakkoztam fényes lakkal.



Festegetés áldozata lett egy selyemvirág is.
Lefestettem feketére, majd száradás után híg metálakrillal árnyaltam ezt is.



A matt fekete akrilfesték hálásabb alapszín, mint amilyennek elsőre gondoljuk. Hígított aranyfestékkel kombinálva antikolt hatást érhetünk el - és ha papírt ragasztunk rá, akkor nem kell foglalkoznunk az alap átütésével sem.
Ne félj alkalmazni!
Ha viszont mégis komornak tartanád, akkor az egész alap hatását világosíthatod, ha a teljes felületet áthúzod nagyon híg metálarannyal.
Ha pedig a kiválasztott motívumod nagyon kiviláglik a felületből felragasztás után, kend le borostyánszín antikoló lakkal a mintát is.

Jó munkát!

Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html