Szegecselt dobozok


Kedvelt díszítési eljárás, amikor egy képet körbepöttyözünk, így adva annak "szegecselt" hatást. Pöttyözhetünk üvegfesték kontúrral, sűrű 3D festékekkel, vagy akár lakkfilccel is.
Ez pl. lakkfilccel készült - ez az egyik leggyorsabb, ám nem éppen a legszebb megoldás:






Ehhez a szegecselt hatás eléréséhez fogok most egy sokkal szebb, egyenletesebb eredményt hózó módszert mutatni: a dobozomat hotfix-szel, azaz felvasalható fémdísszel szegecseltem:




Hozzávalók:
-decoupage papír (itt 2A119)
-akrilfesték a doboz színezéséhez (pl sötbarna + zöld)
-decoupage ragasztólakk
-fényes lakk
-felvasalható 3mm-es domborított fémdísz (dome 01-005)
-dekorpáka

A dobozkát lefestettem sötétbarna akrillal, majd a papírt felragasztottam a helyére.

Ez egy vékony decoupage papír( Hobby Duck 2A119), félbe van hajtva, ez a mintája :




Ezt a papírt is vízbe merítem felragasztás előtt, ezt a papírt is beragasztózom, mielőtt a ragasztólakkos felületre illesztem és lesimítom, majd fentről is kap egy rag.lakkréteget.

Hagytam megszáradni a ragasztást, majd szárazecseteléssel egy kevés, a kép színeiben is megtalálható zölddel áthúztam a doboz felületét.

Az egészet lelakkoztam Pentart fényes lakkal.

A lakk száradása után körberaktam a dobozt a fémdíszekkel, hogy lássam, milyen sűrűségű dísz mutatna jól. Ez jó móka, szeretem ezt a részét a díszítésnek.
Tetszett az eredmény - a dekorpáka laposhegyű fejét a fémre illesztettem, a hegy egy pillanat alatt meg is olvasztotta a szegecs ragasztóját.



Ehhez a komor színű színvilághoz a szegecsek közül az eleve antik hatású 3mm-es bronzpöttyöt választottam (01-005).

Ha már a sokadik dobozomat fogom díszíteni, akkor nyilván nem fogom kirakosgatni a kép keretét, hanem rögtön a pákával felveszem a követ és azzal illesztem a helyére. Egy biztos: elrontani nem lehet, mert ha véletlen csámpásra is sikerül, akkor a fémet újra átmelegítve arrébb lehet tolni a fémdíszt.

Próbáld ki a szegecselést - egyszerűen, hatásosan egészítheted ki a decoupage technikával díszített tárgyaidat.


Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html