Tegola - Coppo

Emlékszel még a téli házikós képre?!

decoupage, tegola Ehhez hasonló kép készítését szeretném megmutatni - csak most az alap a coppo, azaz a kúpos cserép lesz.

Lentebb már írtam a cserépdíszítés eredetéről, most az anyagról is kicsit:
Égetett agyagból készült tetőcserép azaz tegola az alap.

A Pentacolorban fehér színben kerül forgalomba hamarosan.
A fehér színű cserép nem festett cserepet jelent, hanem az alapanyaga is törtfehér. Jóóó ez, hiszen ezt nem kell majd alapoznod. A fehér 40 cm magas (ha jól emlékszem...)


Ezeket a cserepeket valahogy így teszik fel a házak tetejére, elnevezésük: barát és apáca (köszönet a képért Szűcs Andrásnak az Almansa Kft.-től!)

decoupage, tegola



...tehát: adott ez a fenti nagy cserép fehéres színben, amiből most egy házikós kép készül.

Mivel a felhasznált papír rostos állagú, a cserepemre először felvittem egy réteg egyszínű fehér rizspapírt. Ezt a téli képnél még nem csináltam - ha azt megnézed közelebbről , látszik, hogy surlófényben elkülönül a papír a sima háttértől. Elhagyható ám ez az alápapírozás, de mostanában én rászoktam.

Sokan a végeredményt látva visszahőkölnek a tegolakészítéstől. Arra gondoltam, hogyha egy nagyon egyszerűvel kezdjük el, nem lesz riasztó.

Ezt a papírt használtam:

decoupage, tegola

Az efféle papírokról tudni kell, hogy "házas képek" ill. tegola készítésére nem egyben kell használni. Jó ezt megfontolni, hiszen sokkal szabadabban dolgozhatunk, ha nem a papírt egyben próbálgatjuk rápasszírozni valamire, hanem csak az elemeket rendezzük el.

Kitépkedtem a lehető legnagyobb ráhagyással az elemeket (kapu, ablakok), majd elrendeztem a tegolán és felragasztottam azokat.

Ekkor így nézett ki:

decoupage, tegola


Majd a minta körüli ráhagyás színéhez hasonló akrilfestékkel vizes ecsettel lazán és foltosan körbemaszatoltam a fehéren maradt hátteret. Rámentem a minták körüli ráhagyásokra is, de ott már jóval nedvesebb ecsettel, hogy az alatta lévő minta a festékemen átlátszódhasson.



Itt egy nagyított (nagyon) közeli kép - az alsó fehér rizspapír egyenletesen rostos háttere miatt nem különül el a minta a felületről, nem látszik, hogy hol a minta széle. Nem ott, ahol sötétebb a barna szín - az a maszatolás.

tegola, decoupage

Direkt nem apróztam el a körbefestést - mégis a mostani állapotában is használható tegolám van, ha valaki csak eddig jut, az is egyedi díszt mondhat magáénak, hiszen az elemek variálhatósága miatt nem nagyon születik két egyforma cserép.


Igaz, így még kopaszka... de kellemes ám bíbelődni vele, lesz majd rajta tetőcserép, spaletta...meg még minden vacak.
De itt is meg lehet állni - négy papírdarab felragasztása és körbemázolása igazán nem nehéz!

Folyt. köv .:

Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html