Kredenc

A Művészsarok Galériáján folyamatosan megtekinthető készülő alkotásom: az eredeti Credance restaurálása. Ma wet'n wet technikát alkalmaztam az ajtók díszítésénél terra di siena árnyalatával, a pulton speciális flóder-technikát kezdtem spatola efetto finto legno-val egy nagyon hatásos retarder alkalmazása mellett. A tetejére szintén restaurált hatalmas eredeti vetro di Boemia kerül majd, és természetesen nem hiányozhat a sottovetro technika a brocca-ról sem.
Hamarosan elkészül a tálam is effetto alabastro-val, ami mulberry+pizzo egyszerűen (utóbbi csak az ornamentikán lesz látható), azaz carta con di riso...
Természetesen minden készítésnél figyelembe veszem mesterem tanítását: egy tematikusan felépített díszítő-rendszer sosem hagyja figyelmen kívül a funkcionalitást!

...nem a diplomamunkám trendi megfogalmazásán görcsölök - csak simán ízelítőt hoztam a készülő szómagyarázatos bejegyzésemből. Ebből majd kiderül például, hogy a gesso az gipszet jelent, az is, hogy a gesso-t már a kódex-készítők is alkalmazták - meg talán az is, hogy mindebből mégsem az követezik, hogy a gesso az akrilfesték+gipsz keveréke, hanem inkább az, hogy a gipsz ebben az esetben, mint színtelen ÁSVÁNY jelenik meg. Kicsit sem mindegy.





A kredenccel ma csak annyi történt(magyarul), hogy lecsiszoltam a pultot és az is megkapta a még mindig csak alapozónak számító barnás maszatot, amit vízzel hígított akrilfestékkel vittem fel foltosan.



Mindenki kérdez, mindenki ugyanazt kérdezi - így most csak a válaszokat írom le:
-igen, tudom, hogy lötyög a csap, Gézu még csak ideiglenesen tette be. De ha mindenki megnézi, hogy jééé, mozog, akkor letörik hamarosan.
-Nem, ez nem a végleges még, csak az alapozószín. És emiatt a fenti sarkokban sem lesz ám ilyen sötét a sarok.
-igen, olyan barnás lesz a végeredmény, mint a bárpult.
-Nem, ez nem shabby chic, ugyan sikkes is, meg régi is, de az igazi shabby chic-re mégis a világos szín a jellemzőbb
- Igen, tudom, hogy egyszerűbb lett volna letakarni a padlót, mint majd sikálni a végén. Szólhattál volna előbb is!
-Igen, látom, hogy összekentem a falat és a csempét is.
-Nem, nem direkt.
-Nem a két alsó ajtón nem lesz már több virág - sok lett volna nagyon. Rápróbáltam, tényleg sok lett volna. Mondom: sok lett volna. Na.
-repesztve
-nem, nem biztos még
-igen, a kicsi fiókon is lesz papír
-a bal oldali lukakat kérdezed? Oda Zolika vág majd polcot(megígérte), arra nem teszem vissza a fiókot.
-mert csak a két előlapja van meg és nincs kedvem fiókot gyártani

Nem haladtam sokat - mert nem tudtam betelni egy valódi művész ma megérkezett pár gyönyörű mintájával.
Ő az: http://sonieames.com/
Ha megnézed, akkor nem kell a valódi művész kifejezést definiálnom, ugye?! :)

Sonie-tól a Decomania szerzett kizárólagos forgalmazási jogot - tőlük érkeztek a fenti motívumvilágot visszaadó rizspapírok is.
Szerintem érdemes....



Üdv.:
L.Cs.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html