Tetőfelújítás

A lent mutatott tegola sokat volt hurcolva - és mint ahogy az első bödönös akvárium, ez is megsínylette.

Az efféle cserép nem kis darab, mikor készítem, döntögetem, forgatgatom. Nincs is semmi gond műhely-körülmények között, ám szállításkor már nagyon ki kell támogatni.
Most ez a mérce, amit ajánlok: döntsd le a cserepet, és csak olyan dekorációt tegyél fel rá, ami így ledöntve sem ér le. Így szállításkor sem törik majd le a dekor a cserép súlyától.
Az üvegvázáknál is érdemes figyelni a külső dekorációra: ha az lelóg, akkor nem áll meg stabilabb a váza, mert kitámasztja egy szikla, vagy kagyló.


Tehát a tető újreépítése következett, mostmár lelógó darabok nélkül.
A felső körívre egy gyurmahurka került, természetesen levegőn száradó gyurmából:



A hurkát lelapogattam fentről, olyan "meredeken", ahogy később a tető dőlésszögét szerettem volna viszontlátni (itt olyan, mintha svájcisapkát kapott volna szegény) :



Mikor ez megvolt, levettem a gyurmahurkát és bekentem hobbiragasztóval az érintkező felületeket, visszatettem a gyurmát és hagytam megszáradni.

Közben elkészítettem a cserepeket, most éppen kihagytam az alsó, fordított cserépsort, csak két felső sort építettem fel:




A felső cserepek kaptak némi mohát:




A végeredmény ez lett: sehol sem lóg ki a "síkból" dekorelem, lehet hurcolni, döntögetni szállításkor:




Ezt a képet éjszaka készítettem vakuval, nem színhelyes a fotó - nincsenek ennyire eltérő színei, természetesen az maradt az eredeti.

L.Cs.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html