Söröskupak és Laci

Pár hete készítettem az egyik kerekded üvegvázából egy akváriumot. A Decomania tengerpartos-vízalattos képét tettem az üveg hátoldalára. Mikor már csak lakkozni kellett, becipeltem a Pentába - majd egy laza mozdulattal eltörtem. Ott van bent romokban azóta is.

Olyan nagyon nem sajnáltam, mert minden igyekezetem ellenére a horizont ferde lett. De mivel a készítését szerettem nagyon, ismét nekivágtam, már több tapasztalattal. A horizont -naná- , megint ferde lett.
Az első példánynál a horizontot úgy módosítottam, hogy utólag a hátoldalról kicsit ráfestettem a túlpartra. Másodszor már csakazértsem. Mint kreatív megoldás marad a söröskupak - majd aláteszem, bár lehet, Laci miatt ez nem lesz jó ötlet.



Amúgy az akvárium készítése:
Egy nagyobb üvegváza hátoldalára mintával előre felragasztottam a papírt. Ez pontosabban annyit jelent, hogy a lapított gömb túlsó felére dolgoztam. Nagyon gondosan lelakkoztam decraglakkal a felragasztott minta hátoldalát is. Ez azért szükséges, mert így a festék nem folyik majd bele a papír rostjaiba, csúnyán elszínezve azt. Vigyázz, a mintás rizspapírok hátoldala kevésbé strapabíró, könnyen szöszölődik, ha az ecsettel sokat kenegeted, egyszerűen szétmálik a papír!

Mikor megszáradt a fedő decoupage ragasztólakk, akkor a minták egyes részleteit hátolról átfestettem a saját színével: olyan nagyon nem látszik így a végén, de sokkal élénkebb lett az egész mintám. Pl átfestettem a halacskákat, a delfint...

Mikor ez megszáradt, az egész hátoldalt bevontam fehér struktúrpasztával.



Az akvárium első felére tengeri herkentyűket ragasztottam ragasztópisztoly segítségével, majd a nagyobb elemek után Pentart kavicsragasztóval a kimaradt részekre apróbb sziklákat szórtam - és korallnak piros ágacskákat ragasztottam fel.
Mikor megszáradt a ragasztó (ez nem gyors, sok a réget), akkor az egész dekorációt átkentem hígított kavicsragasztóval, hogy egységes, szép fénye legyen.




Ugyanígy készült az IKEA-s tányér is, csak a hátoldal befejezése más:
A ragasztólakkozást itt fehér festés követte, majd az egész hátoldalt lekentem kavicsragasztóval, és abba homokot szórtam.




Mikor a hátoldal megszáradt, jött az első felület: itt is előbb a nagy sziklákat, kagylókat ragasztottam fel, majd kavicsragasztóval szinte kifugáztam a réseket, és oda kisebb sziklácskákat szórtam, majd nagyon kevés, színben illő homokot is.
Mikor megszáradt a dekoráció, akkor ezt is átkentem hígított Pentart kavics ragasztólakkal.





Szintén hasonlóan készült a téglatestesváza dekorja is:





ez annyiban mindenképpen más, hogy itt más színvilágú sziklákat és kiegészítőket használtam.






Szerintem ezek a decoupage megoldások, mikor az üveg hátoldalára dolgozunk, igen látványos darabot eredményeznek - legalábbis látványosabb, mint amennyire munkás darabok. Ráadásul készítésük igen kellemes szórakozás, csak ajánlani tudom!

Üdv.:
L.Cs.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html