Ház a tengerparton


Tanulmányi kirándulás, vagy csak tengerparti punnyadás, mindegy is - gyorsan telt el az utóbbi két hét. Kis ideig más értelmet nyertek a szavak, az azúrkék időjárásjelentett, míg a szépia úszott.
Egy tény: a calamari finom - ha már nem mozog.

....maradjunk továbbra is a tengeres hangulatnál.
Most a Decomania tengeres papírjából dolgoztam, sokan ezt görögös papírnak nevezik, erről van szó:



Egy világos kúpos cserépre felragasztottam a papír körbetépett elemeit, a kaput, az ablakokat és a napórát. Most nem az egész részre osztottam el ezeket, fent nagyobb helyet hagytam, mert egy másféle tetőszerkezetet szerettem volna készíteni mint az előző tegolánál.





a házfalat lekentem szürke színű festékkel, majd arra egykomponensű (köztes) repesztőt kentem,





és a repesztő száradása után szivaccsal felpacsmagoltam a felületre a fehér színű festéket. A szivacs azért volt jó, mert így egyenetlen repedezés alakult ki, ahogy száradt a fehér színű akrilfesték.





Ezzel tuképp a házfallal meg is voltam. Tehát itt nem pasztázással, hanem sima akrilfesték megrepesztésével alakítottam ki a pergősnek ható vakolatot.

Jöhetett a többi.

Mindenképpen sziklás kőfalat szerettem volna az ajtó alá - ugyanakkor szerettem volna kicsit kiemelni a síkból magát a feljáratot is. Ezért kilapítottam egy adag fehér gyurmát és még száradása előtt felragasztottam azt mintára vágva a bejárat alá.





A gyurmát leragasztóztam kavicsragasztóval, majd belenyomkodtam a sziklákat. A sziklák közé színben illő dekorhomokot szórtam, ez lett a "fuga". Száradásig nyugalomban fektettem a tegolámat.





A nagyobb darab sziklákat, a fehér növénydekort és az uszadékfát természetesen ragasztópisztollyal rögzítettem, de azt csak a gyurma száradása után.


Jött az ablak.
Szintén fehér, levegőn száradó gyurmából formáztam meg az ablakpárkányt és az ablak feletti gipszdíszítést. Míg nedvesen ragasztottam fel hobbiragasztóval a felületre, így a párkányt is az ívre tudtam hajlítani.








A bejárat és környéke:

Építőpálcából ragasztottam a spalettát,







majd lefestettem kékre. Lapított gyurmából megformáztam a keretet. Ezt is és az ablakok elemeit is csak "piszkolni" kell, amúgy maradnak fehéren.


Felragasztottam az ajtó mellé a pergolát is, erre fog felkapaszkodni a futónövény.








Kis kitérő...
Spaletta - zsalugáter - pergola.
Talán nem egyértelmű, mi-micsoda.
A pergola egy rácsos tartószerkezet, ami a tartó funkció mellett növények futtatására is alkalmazható.
A spaletta zsanéros árnyékoló ajtóra, ablakra szerelve, többnyire fából készült.
A zsalugáter olyan ablakelem, aminél a kereten belül vízszintesen helyezkednek el a lécek, ezek a lamellák sokszor állíthatóak is.

...szóval, itt tartottam - felkerült az ajtó díszítőeleme, a pergola és a kőfal.



Elkészítettem az ablakokra a spalettákat is - ezek szintén az építőpálca méretre vágott elemeiből készültek. Kedvelem ezt a pálcát, mert ollóval könnyen vágható, sniccerrel könnyen faragható anyag.
A keresztmerevítők felragasztásához hobbiragasztót használtam.







A tető tartószerkezete most más lett, mint az előzőnél. Szintén fehér gyurma a tartószerkezet, némi aládúcolásszal. Elvesztettem a fázisfotót :).




Megfestettem a kék égboltot fehérrel foltozott világoskékre (a valóságban nem ilyen lókék), majd a már lent mutatott módon megformázott cserepeket felragasztottam, párhuzamosan egymás melletti sorokba rendezve.



A maszatolásokról kicsit...
A spaletták merev kékségét fehér akrilfestékkel, szárazecseteléssel lazítottam fel, a tető tartószerkezetét pedig világosbarna festékkel festegettem csíkosra a faerezet imitálása érdekében.
Az ablak gipsz-ornamentikái fehérségét szerettem volna csak letörni, ezért azok kaptak némi világoskék árnyékolást.

Felragasztottam valahol menet közben a korlátelemeket is, majd felragasztgattam a száraz ágakat és a növényzetnek való mohát ragasztópisztollyal. A pergolámra az ajtó fölé szárában széthúzott csüngű virágdarabkákat ragasztottam.

Az ablakra csíkos szövetet ragasztottam a napernyő helyére.

Valahol itt hagytam abba a tegola díszítését:



Készült csomózott háló és evezőpár is.
A talapzata ennek és a másik házikónak is még összeállításra vár - és ha az meglesz, akkor fog a nyugágy is a helyére kerülni. Mert ugye az nagyon kell :)

Jó építkezést!

Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html