Gyöngyházfényű kopottka

Ha már van gyöngyházfényű akrilfesték, használjuk is...





Egy dobozt lefestettem fehér színű gyöngyházfestékkel.

Belül is.

Majd ráragasztottam egy rizspapírból kitépett mintát, és a motívumon látható lila és zöld színnel árnyaltam a minta környékét halványan.
Ehhez vékony ecsetet használtam és matt akrilt. Belemártottam az illő színbe az ecsetet, majd egy újságpapíron a nagy részét letöröltem az ecsetről. Ezzel az "aligfestékes" ecsettel a mintától távolodva tupfoltam a felületet, néha száraz ronggyal el is maszatoltam a festéknyomokat, így alakítva ki a felhős foltokat.
A motívumtól távolodva egyre kevesebb festéket hordtam a felületre - ez biztosította az elhalványodó árnyalást egészen addig, hogy a végén az alapszín lett az uralkodó.

A doboz élére matt lila Pentart akrilfestékkel vékony egyenetlen csíkokat húztam. Ez ugyan elüt a gyöngyház fényességétől, de pont ez a jó benne, valós kopott hatása lett. Mikor a lila ráfestés megszáradt, csiszolópapírral vissza is koptattam, így nem lett karakteres lila festett csík az éleken.



A festékek száradása után a doboz tetejét (de csak azt!) lekentem hígított decoupage ragasztólakkal, hogy a különböző fényeségű alapot és maszatot egy fényességűre hozzam.


A doboz többi részét nem lakkoztam.






Szeretem ezt a mintát, szeretem a gyöngyház koptatott ragyogását is - egyszerű megoldásokkal hatásos kis dobozkát készíthetsz Te is, vágj bele bátran!

Jó munkát!

Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html