Kis falu akrildíszben

A kisviskós papír ontja a házikókat - hirtelen sok-sok kész házunk lesz. Nem kell mindnek egy helyre kerülnie!

Most egy akrilgömb belsejét díszítik, a gömb készítésének leírása több idő, mint az elkészítése.

Ennél a gömbnél a kicsi házakat, azaz a 2-2,5 cm magas épületeket adó papírt használtam fel.




Volt kicsi gondolkozás ám azon, hogyan kerülhet a gömb belsejébe a falu, mikor az minden oldaláról zárt. Az is gondot(?) okozott, hogyha a falu "alatt" hópasztával töltöm ki a teret, könnyen lehajlítja az ágat a nehéz töltelék.
Némi matekolás a rendelkezésre álló anyagokkal nálam egy -szerintem- használható eredményt adott .

Egy vékony polisztirolra a gömb elválasztó lapjánál kisebb kört rajzoltam, majd kivágtam.

Ez lett a falu talajszintje.

Mielőtt megkezded az építkezést, persze próbáld bele a gömböcbe!

A kivágott körre szintén polisztirolból egy dombocskát emeltem több darab egymásra ragasztásával, majd beborítottam az alapot hópasztával.

Így került dombra a templomom:



A templom mellett a többi házikót is felragasztottam úgy, hogy a gömböm minden szögből helyes kis falut mutasson, majd fentről hópasztával havaztam be a tetőket.



Oké, a falu kész - de hogyan kerüljön bele a gömbbe?!

Mint fent is említettem, ha a talaj alatt hópasztával tömöm ki a gömböt, akkor nehéz lesz a díszem...
Szóval , töltelék nem jó, ezért a gömb falát festettem meg belülről, pont olyan magasságig, ahol a ház talapzata kezdődik.

Könnyebb megoldás, ha a talapzatot beragasztod, majd kívülről hópasztázod a talajszint alatt területet, de én nem nagyon szeretem , amikor kívülről van díszítve egy akrilgömb.






Mikor a belső festés megszáradt, beragasztottam a talapzatra épített falut ragasztópisztollyal az egyik félgömbbe, abba, ami összeillesztéskor alulra kerül (nézd meg a gömb illesztési pontját!). Ez a ragsztás bőven rögzíti az egész falut, így a másik félgömbbe már nem is kell ragasztani.





Összeillesztettem a gömböt, megnéztem, hogy az ellendarab festése is jól takarja-e a falut tartó polisztirolt, és kicsit ráfestettem, ahol kellett.



Mondtam már, hogy rajongok ezekért a miniatűr falvakért?! :)

Roppant bájos kis díszem lett - csak ajánlani tudom elkészítésüket!



Léhner Csilla









Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html