Mediterrán hangulatú kicsi falu

Azt hiszem, ezen a télen nagy karriert fut majd be a következő CASETTE papír:





Ez a papír vastag karton.
Kétféle van: 2/2,5 vagy 3/3,5 cm-s házikókat kapunk, ha kivágjuk és összeragasztjuk a roppant bájos épületeket.
Az ívek házikói nemcsak méretükben, hanem mintájukban is mások, de lényeges különbség nincs a két ív között.

Találunk a papíron templomot, harangtornyot is a mediterrán házikók közt, de van kerítés, útjelző tábla is.

A házikók összeállítása roppant egyszerű: kivágjuk a házikókat és a tetőt, a hajtási éleket bekarcoljuk, behajtjuk, majd összeragasztjuk őket.

Ragasztónak erős ragasztót használjunk, és lehetőleg gyorsan száradót: ha ez nincs otthon akkor a száradás idejére csíptessük össze az illesztéseket csipesszel, akár ez lehet hajcsipesz is:)
Én a legtöbbet ragasztópisztollyal ragasztottam, itt nem kell vacakolni. A magától is folyamatosan csöpögő ragasztópisztoly hegyén végighúztam az illesztést és az elég ragasztót vitt a felületre. Így megúsztam a lassan szokásos égési sérülést is...

Így néznek ki a házikók összeillesztés után - a nagyságuk érzékeltetése miatt tettem oda az akrilfestéket. Ezek a nagyobb házikók. Mind a két méretet feldolgoztam már, tuképp mindegy, dobozra mit viszel, de kicsi akrilgömbbe jobb a kisebb házikós ív. Kis helyes picurik - imádom mind :)



Legfontosabb tanácsom: ne vágd ki egyszerre az összes házat és kistetőt, mert a kivágási idő hatványozottan lesz majd szükséges az elemek újraazonosításához - tapasztalatból beszélek...

...és íme rögtön egy példa a felhasználásukra repesztett oldalú doboz mediterrán hangulatú faluval



A doboz oldala egyszerű, zöld festék-->egylépcsős repesztő-->fehér festék. Ennyi. A csat direkt festett, igaz, egy részét a festéknek még vissza fogom koptatni.

A dobozfedél díszítése:
Nagy' ügyesen olyan dobozt választottam, ami peremes, gondoltam, az majd jól megfogja a hópasztát.
Ez igaz is - de kb olyan értékben el is nyeli a házikókat.
Maradt a pótlás: polisztirol lapokat tépkedtem darabokra, azt ragasztottam a mélyített tetőbe. De nem volt ám hiába mindez, hiszen ezekkel a laposkákkal rögtön a falu dombocskáit is kialakítottam spórolva némi Pentart vegyszert:)



A polisztirollapok felragasztása után hópasztát halmoztam a felületre, annak száradása után felragasztottam a házikókat, majd a tető is kapott bőven hópasztát. Nedvesség hatására a tető persze hajolgatni kezdett - nem számít!



Ki mennyit vállal alapon kiegészítőket is készíthetünk, nekem pl. dekormoha lett a fenyőfa és minden más örökzöld is, amit fehér színű akrilfesték havazott be.
Csillámzselé kerülhet a pici ablakokba, de a főtéren álló karácsonyfára is.



Van valami vonzó gyermeki báj ezekben a pici házikókban, és igazán kellemes időtöltés építgetni a falut!

Jó szórakozást!

Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html