Hóemberek

A bádogok várhatnak, de a téli díszítések hamarosan aktualitásukat vesztik - ezért most beelőzött pár bumfordi hóember.
Decoupage feszített vászonra.




Ez a minta adja magát, helyes kis figurák, ha csak felragasztjuk egy falapra vagy egy feszített vászonra őket, akkor is megállják a helyüket.

Vászonra dolgozni könnyű és egyszerű, a feszített vászon alapozva van, azaz stramm fehér réteg várja a díszítést. Jó tudni, hogy a vászon mintázatával külön érdemes játszani: ha szalvétát ragasztunk rá, akkor olyan lesz a kép, mintha festettünk volna a vászonra: a struktúra átlátszik a szalvétán.
Papír, vagy rizspapír használatakor ezt úgy tudjuk elérni, hogy a benedvesített papírt alaposan a felületbe paszáljuk.
Rizspapírnál az is jó megoldás, ha a beragasztózott felületre fektetett papírt fentről hígított decoupage ragasztóval kenjük le - a híg ragasztólakk nedvessége felpuhítja a rizspapírt, az így száradás után felveszi a vászon szövésének mintázatát.

Ez a kép így készült: felragasztottam a rizspapír hóembereket és a világoskék hópihéket egy 33X33-as feszített vászonra, majd száradásuk után körbehavaztam őket Pentart hópasztával.

A kép szélére mindig több hópaszta került, a minta felé haladva vékonyítottam a réteget.

A hópaszta száradása után világoskék akrilfestékbe mártottam a nagyon vizes ecsetemet, így az ecset olyasmi foltot hagy, mintha vízfestékkel dolgoztam volna. Ezzel a híg festékkel a havat foltokban lazán áthúztam, nem maradt steril fehér mindenütt.
Ezt az áthúzást azért is jó megtenni, mert a hópaszta, ha sík felületere kerül, könnyen egybeolvad a néző szempontjából, így viszont ki tudjuk emelni a struktúráját is.

Mikor minden díszítésem és ráfestésem megszáradt, lekentem az egész felületet glitteres ragasztólakkal, így igazán szikrázó hatású téli vidám képem lett!

Ennek a képnek az elkészítése gyermekek számára is ajánlott, szeretni fogják a pasztával való maszatolást és a festegetést is - igazán jó szórakozás!

Léhner Csilla

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Thanks for the erdekes informacio

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html