Mozaik a doboztetőn

...a bádogok előtt még szeretnék egy kicsit visszakanyarodni a 3D dekorpanelhez. Említettem már, hogy ez egy vékony polisztirol lap - amit nem csak a kisviskós házikókhoz dombépítőnek, nem csak térhatás kialakításához, hanem mozaik hatású képek készítéséhez is használhatunk.

Alapnak a Decomania 5014-es papírját használtam és egy közepes méretű ovális dobozt. A doboztetőt ráhelyeztem az egyik motívumra, körberajzoltam és kivágtam a papírból az ovál formát.



A 3D dekorpanelből sniccerrel kivágtam a doboztető ovális vonalát, majd a papírt ráragasztottam Pentart decoupage ragasztólakkal.

Árnyaltam a fehéren maradt hátteret némi szárazecsetes festéssel, majd gondosan lekentem az egészet két rétegben hígítatlan decoupage ragasztóval, hogy a fugázás a felületről biztonságosan és teljesen visszatörölhető legyen.
Ez lett az eredmény:



Innen jött a mozaikozás.

Bekockáztam a dekorpanel hátoldalát és beszámoztam.
Kockázáskor persze jó arra figyelni, hogy az adott formánk felezővonalát húzzuk meg elsőre, aztán a középvonalaktól kifele húzzuk a párhuzamos csíkokat - így esztétikailag jobban fognak a fugázás vonalai a képünkön futni.

A számozás amiatt jó, mert a felkockázás után a tetőre ragasztáskor nem kavarom össze az elemeket (ez a hivatalos szöveg, persze így is simán bele lehet ám kavadodni)
A 3D dekorpanel ollóval és sniccerrel is vágható.

Mikor a csíkokat felrajzoltam, rögtön láttam, hogy az ovális forma valószínűleg a lehető legrosszabb választás volt - igen keskeny darabok jutottak a szélre. Mindegy, huzatmentes szobában megoldható ez is.






Számozás ide vagy oda, a dekorpanelt nem kockáztam fel egyszerre, hanem szépen csíkonként vágtam - ragasztottam - vágtam, ragasztottam. Hobbiragasztóval.

Mikor a ragasztótól már nem csúszkált a felületen a kicsi kocka, az egészet fehércementtel kifugáztam. A dekorpanel élére is tettem, és gondosan visszetöröltem a mozaikom felületéről.
A fehércement, amíg nem köt meg csontszárazra, nedves ronggyal fátyolmentesen visszatörölhető a felületről - emiatt volt szükséges a gondos lakkozás.

Gyöngyházfényű lilával lefestettem a doboztető szélét és a mozaikom élét, lelakkoztam fényes lakkal a felületet, és keresni kezdtem a doboz alját.



Keresem máig....
..ugyanis beugrott, hogy azt valamire már régebben felhasználtam - tehát most van nekem egy mozaikozott doboztetőm alj nélkül. Hurrá :)

Ettől függetlenül csak bíztatni tudlak, hogy próbáld ki az efféle mozaikozást, jó szórakozás, és bizony meglehetősen hatásos eredményt ad!

Jó munkát!

Léhner Cs.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html