Virgács helyett

Futótűzként terjedt el a hír ma reggel itthon - Anya virgácsot is kapott!
Az éjjel csokoládét csempésző álmos szülő persze hajnali ébresztést is kap -Megjött a Mikulás!- de a korai ébresztés lehetővé tesz legalább egy új blogbejegyzést is.

Virgács helyett - most egy tört mozaikot hoztam.



Mikor Vicenzában Orianna (Decomania tulaj) mutatta ezt a mozaikozást, felsikkantottam, annyira frappáns ötlet ez, afféle homlokracsapósan egyszerű, és mindenkiből kiváltja a jééé, tééényleg felkiáltást.

Gyöngyházfehérre festett peremes szélű doboz tetejére dolgoztam. Itt is 3D dekorpanel az alap, erről már írtam, ez 2mm-es polisztirol lap, egy csomagban két darab A/4-es lap található.

Először papírból kiszabtam a pontos doboztető-belsőt, ezt a polisztirol lapra átrajzoltam, kivágtam és bepróbáltam a peremes tetőbe biztos_ami_biztos alapon. Jó lett a hablemez mérete és fazonja, annyira passzolt, hogy alig tudtam kipiszkálni belőle.


Mikor sikerült végre, felragasztottam rá egy régi szalvétám negyedét decoupage ragasztólakkal (rag.lakk-szalvéta-rag.lakk).

Lilás akrilfestékekkel megfestettem a hátteret is (száraz ecseten kevés híg akril+ pici lassító), majd fentről az egészet gondosan lelakkoztam decoupge ragasztólakkal.

Beragasztottam a szalvétázott hablapot a doboz tetejébe, majd egy sniccerrel bevagdostam az egész polisztirollapot, ez a vagdosás adja a mozaikos hatást.

Az efféle bemetszett mozaik készítése előtt érdemes kicsit átgondolni, mivel is fogunk dolgozni - a szalvéta vagy a decoupage papír sima felülete könnyen bemetszhető, de a rizspapír némely vastag szála lehet, a végeredménynél csámpás fugavonalat ad. Felragasztás előtt nézd meg a választott mintádat, ne legyen benne vastag durung, mert azt nem, vagy nehezen fogod csak tudni átmetszeni!




Ez a bemetszés pont annyi rést ad, hogy abban megüljön a fugaanyagom.
Itt is, mint a felkockázott mozaik esetén, fehércementet használtam. Kb. egy teáskanálnyi mennyiséget kellett csupán bekevernem.

A bekevert fugát a tetőre halmoztam, majd szétterítettem. Egymásra merőleges húzásokkal az összes rést gondosan feltöltöttem, miközben folyamatosan szedtem vissza a felületről a felsleges masszát. A decoupage ragasztólakk nem engedi a felületre kötni a fugát, de ha nem dolgozunk gyorsan és fátyolos marad a szalvétázott felület, nedves ronggyal vissza lehet azt törölni száradás előtt teljesen.

A fuga száradása után a tetőt kétszer lekentem fényes lakkal.

Végül a gyöngyházszín doboz élét matt sötétlila akrillal picit összemaszatoltam, a matt akril a fényes gyöngyházon olyan hatást ad, mintha valóban kopott lenne a dobozom.


Tudom, hogy az összemaszatolt csat csak az én mániám, itt sem véletlen a rákerült festék - a csatot az élénél visszacsiszoltam kicsit, hogy csak itt-ott villanjon ki a fémes szín.




Hatásos látvány egyszerű megoldással - tényleg csak ajánlani tudom ezt a bemetszős mozaikot! Ha tudod, feltétlen próbáld ki!

Jó munkát!

Léhner Cs.






Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html