Repesztett tányér

Olyan példát hoztam a Pentart finomvonalas repesztőlakk bemutatására, ahol nem a motívum felragasztására és nem a kiegészítő technikákra helyeztem a hangsúlyt.


Szerintem ez a tányér tényleg a lehető legegyszerűbb



decoupage, szalvétatechika, szalvéta, repesztés



Hozzávalók:

-30 cm-s üvegtányér
-Pentart finomvonalas repesztőlakk szett
-folyékony patina (oldószeres bitumen)
-oldószeres lakk
-1db szalvéta
-decoupage ragasztólakk

A tányér hátoldaláról levakartam a vonalkódos matricát, majd nagyon alaposan letisztítottam a tányér hátoldalát. Ha van otthon, jól jön az alkohol a tisztításhoz.

Tányér díszítésénél a hátoldalon dolgozunk, ezért fordított a sorrend a munka meneténél is. Így a repesztéssel kezdtem.

Felkentem egyenletes és sima rétegben a repesztőlakk első fázisát.

Mikor az megszáradt, felkentem a repesztőlakk második fázisát is egy ecsettel, nem túl vastagon.

Ahhoz, hogy a második réteg ne fusson össze a felületen, és a lehető legszebb kagylós rajzolatot adja ki, az ujjammal jó alaposan átdörzsöltem a felületen a második réteget. Addig simogattam, míg éreztem, hogy kezd ragadóssá válni a felület.
A második réteg száradás előtt szépen eloszlik, nem kell aggódni, hogy rücskösre szárad!

Félretettem a tányéromat száradni.

A repedések száradás közben alakulnak ki, ez nem siettetett száradásnál jó ideig eltarthat. Kell kis idő ahhoz is, hogy a már megszáradt lakk repedezni kezdjen.

Mikor repedni kezd a lakk, akkor a repedéseket még csak surlófényben lehet látni, tartsd a tányért fény felé!

Elsőre a nagy repedések alakulnak ki, majd jönnek sorra a nagy repedéseket összekötő kisebbek. Szép kagylós-íves repedésekAhol vastagabb a repesztő második fázisa, ott később kezd repedni a felület. Minden bizonnyal a tányérok középső részén mindig vastagabb lesz a repesztő, hiszen ott egy mélyebb terület van.

Amikor az egész felületen összefüggő repedések alakultak ki, folyékony oldószeres(!) patinát kentem a felületre. Ezzel az egészet beborítottam, a bitumen belefolyt a repedésekbe is, így téve azokat láthatóvá.

Hagytam a bitument egy kicsit szikkadni, majd a repedés felületét egy száraz feszes ronggyal átdörgöltem, így a bitumen csak a repedések réseiben maradt benne.
A bitumen egy szürkésbarnás folyadék. Ha nem töröljük vissza teljesen, kellemes antikolt barna fátyolt képez a repesztő felületén, érdemes ezt is kihasználni!

A repesztés és annak kiemelése kész is!

A finomvonalas repesztő második rétege nem szárad vízállóvá, ha vízzel, vagy vizes anyaggal találkozik, visszaoldódik.
Ezért igen gondosan lekentem az egész felületét oldószeres(!) lakkal.

A lakk száradása után felragasztottam a szalvétának a legfelső mintás rétegét.
Lekentem természetesen a szalvéta egész felületét ragasztólakkal.

A tányérom ebben a fázisában még áttetsző volt, ezért befejezésül a tányért lekentem fehér akrilfestékkel. Ez szépen kihangsúlyozta a szalvéta mintáját.


decoupage, szalvétatechnika, szalvéta, repesztőlakk

Tömören a fenti munkamenet:
-első fázist felkenni,
-második fázist felkenni,
-oldószeres patinával repesztést kiemelni,
-oldószeres lakkal repesztést lekenni
-szalvétát felragasztani
-akrilfestéket felkenni

Próbáld ki! :)

L. Csilla

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszönöm a leírást,nagyon sokat segített!J.Zsuzsa

Wittich Réka írta...

Gyönyörű ez a tányér!
Én is kipróbáltam a pentart finomvonalas repesztőjét, de sehogy sem akar megrepedezni. Már háromszor neki futottam, mindent úgy csináltam, mint a leírásban, és tuti, hogy a sorrendet sem cseréltem fel. Mi lehet az oka, hogy nem sikerül? :(

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html