Lila tojás

A következő tojások elkészítése meglehetősen egyszerű - és húsvétig bőven elkészül.





Szükséges anyagok és eszközök:



-polisztirol tojás
-mintás rizspapír
-fehér rizspapír
-decoupage ragasztólakk
-akrilfesték

A polisztirol felülete pöttyös, amit én nem mindig szeretek. A rizspapír felszíne rücskös, emiatt elkülönül a mintás papír a felülettől - ezt sem szeretem.
Ezért az egész tojást leragasztottam fehér rizspapír fecnikkel, így eltompultak a pöttyök, és a minta is jó alapot kapott.

Még szinte meg sem száradt az alsó rizspapír réteg, ráragasztottam a kitépett mintákat. Nem csak a főmotívumot, hanem ugyanezen papírról a kicsi lepkéket, virágokat is felhasználtam. Végül az egész tojást gondosan átkentem enyhén hígított decoupage ragasztólakkal. Ez fontos, mert ha valahol nincs véletlenül elegendő raglakk, akkor ott beszívódik randa foltot hagyva a rákerülő festék.

Mikor az egész ragasztásom megszáradt, hígított (lilás) akrilfestékbe mártottam egy szivacsot, a festék nagyrészét egy napilapra nyomkodtam, így alig maradt valami. Ezzel a "majdnemszáraz" szivaccsal körbenyomkodtam a mmotívumokat és az egész tojást.


A papírszél csúnyán kirajzolódik, ha festéket hordunk rá, emiatt nem ecsetvonásokkal vittem fel az akrilt, hanem csak nyomkodással. Az alsó rizspapír segített az egyforma felület létrehozásában és a papírszélek sem bukkantak elő.

Az akrilfesték száradása után az egész tojást lelakkoztam enyhén hígított decoupage ragasztólakkal, hogy egyenletes fénye legyen a festett és a motívummal fedett résznek is.



...persze ez a fehér rizspapírral való "alapozás" kihagyható, de nagy tojások és körbepacsmagolt rizspapír-motívumok esetén szerintem érdemes egyszer kipróbálni!

Jó készülődést!

Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html