Repedezett óra

Ismét egy egyszerű darab következik, egy repesztett felületű óra. Ígérem, hamarosan mutatok egy nem egyszerű darabot is :)


Szükséges anyagok:
-fa óralap
-Pentart fehér akrilfesték (+pici zöld+pici fekete)
-mintás rizspapír
-Pentart decoupage ragasztólakk
-Pentart finomvonalas repesztőlakk szett
-Pentart antikoló paszta (umbra)
-Pentart oldószeres lakk


Fogtam egy óralapot, lefestettem fehér akrilfestékkel. Mikor megszáradt, helyére próbáltam a mintás rizspapírból kitépett motívumokat, majd a falapot lekentem decoupage ragasztólakkal.
Rásimítottam a papírokat, majd fentről is lekentem dec.raglakkal.
Itt nem kell óvatoskodni és nagyon átvizezni sem a papírt, hiszen a felület, ahova kerül, az sima - és ha fehér homogén háttér esetén nem gond, ha nem látszik át teljesen a fehér hátterű papír.

Egy dologra figyeltem csak: amikor fentről kentem át a papírt, akkor nagyon gondosan kentem, nehogy egy részlete a papírnak kimaradjon, hiszen fentről még össze kellett maszatolnom akrilfestékkel. Ha egy részleten nem zárja le a felületet ragasztólakk, ott az akril csúnyán beszívódik a rostok közé - visszatörölhetetlenül!

Mikor megszáradt a raglakk, egy tálkába nyomtam a libazöld akrilfestékből, azt hiszem, a hivatalos neve olíva... Nem kedvelem ezt a zöldet, mint a legtöbb zöld, ebből is kirikít egy sárgás szín, ha árnyalni kezdek vele.
Ráadásul ennek a papírnak a virágszálai közt eleve van már egy szürkészöldes árnyalás, ha ezt szeretném kiegészíteni, akkor nopláne nem alkalmazhatok kikericses festéket!
Ezért a kinyomott zöldemhez cseppnyi fekete festéket tettem és két cseppnyi fehéret, így lett nekem nem rikító szürkészöld festékem.

Egy szivacsot nyomtam a festékbe, majd a felesleget egy papíron kinyomkodtam belőle. Az aligfestékes szivacsommal nyomkodtam a felületre a festéket oda, ahol eredetileg nem volt színezve a papír.
Nem húzogattam a felületen a festékes szivacsot, mert akkor rútul kiemeltem volna a papírszéleket - csak nyomogattam!

Az óralap felső ívére és a sarkokra kicsit több festéket nyomtam így.
Ha itt megállsz a díszítésben, akkor érdemes az egész felületet lelakkozni vagy hígított decoupage ragasztólakkal, vagy bármiféle befejező lakkal, hogy az óralap fénye mindenhol egységes legyen!




Persze én nem álltam meg - megrepesztettem a felületet Pentart finomvonalas repesztőlakkal!


A repesztés elkészítése:

Sík felület révén könnyebb dolgunk van kicsit, kisebb az esélye, hogy a lakkrétegek lecsorognak a tárgyról.

Felkentem az első fázist, nem túl vékonyan, majd hagytam megszáradni.

Felhordtam a második fázist, szintén nem túl vékonyan, majd az ujjammal átdörzsöltem a felületen.

Ezek után félretettem a tárgyat száradni és nekiláttam nagytakarítani.

Másnap reggelre megrepedezett az óralap felülete:



A repedések persze csak akkor látszódnak, ha valamivel kiemeljük azokat, ezért most umbra (sötétbarna) színű antikoló pasztát kentem a felületre. Nem sajnáltam a pasztát, amikor mindenhova jutott már, egy papírtörlővel visszatöröltem a felületről.
A repesztés és annak kiemelése kész is, már csak le kellett lakkozni oldószeres(!) lakkal.



Én nem szeretem a piros másodpercmutatót, azt még gyorsan lefestettem feketére - és kész is volt a repesztett órám!

Izgalmas ám lesni, hogy milyen repedések alakulnak ki..., próbáld ki! :)

Léhner Csilla


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html