Vizes matrica

Rendben, belátom, hogy a "hamarosan" szó nem volt elég pontos megfogalmazás.
Mindegy, most matricázzunk!

Elég hülye megfogalmazás a "vizes matrica" egy termékre, amikor az nem is ragad és nem is vizes. Fogjuk fel úgy, ez a használatára utal: vizeznünk kell, hogy ragaszthassuk :)

Ezek a minták, amiket mutattam már, egy fehér csúszós kartonpapír-hordozón vannak.


decoupage vizes matrica

Ha vízbe áztatjuk a papírt, a vékony (tényleg vékony!) fólia leázik a felületről. Az így kapott fóliát decoupage technikával ragaszthatjuk fel a díszítendő felületre.


Oké, ebben semmi extra nincs - és valóban, ennek a terméknek nem is a felhasználhatósága, hanem a mintája és a fazonja az érdekes.
Legalábbis engem ez vonz.


A vizes matrica alapvető felhasználása:

  • Legszebb akkor lesz a művünk, ha megfelelően sima felületre dolgozunk (csiszolás)
  • mivel a minták átlátszóak, a díszítendő felületet világos színűre kell alapozni, vagy hagyni natúr színűen (pl fa, fehér kerámia, stb.)
  • vízbe kell áztatni a papírt addig, amíg a minta elmozdítható a hordozóról
  • a díszítendő felületet le kell kenni decoupage ragasztólakkal, majd
  • a motívumot a helyére illeszteni
  • és ki kell préselni alóla a levegőbugyborékokat és a felesleges ragasztót (pont, mint egy dec.papír felhasználásánál)
  • azért, hogy a motívumunk élét ne tudjuk később felpiszkálni, fentről is le kell kenni az egész mintát decoupage ragasztólakkal - így az egész felületünk fénye egyenletes is lesz egyben.



Mikor matatni kezdtem a minták közt, akkor rögtön az ovális és kerek háncsdobozok díszítése jutott eszembe. Mindegyik dobozmérethez találunk mintákat, amik vagy teljesen fedik a doboz tetejét, vagy lehetőséget teremtenek a mintamentes dobozszél további díszítésére.


Elsőre két dobozt mutatok, itt a minta fedi a tetőt teljesen.

Nekem ez a kedvencem, a francia udvart idéző hangulat mintái.
Nem volt sok dolgom: megfestettem a dobozka alját és oldalát a mintán látható poshadt színvilágra - nálam ez most az esőfelhő és kis fekete keverékéből álló Pentart akrilfesték volt.

vizes matrica decoupage




A tetőt hagytam nyersen. Lekentem decoupage ragasztólakkal, rásimítottam a leáztatott mintát, majd hagytam kicsit száradni.
Mikor megszáradt, egy csiszolószivaccsal lecsiszoltam a doboztető peremét, de nem csak a mintánál, hanem alul is az összs élnél.

Végül a tökéletes matt hatás érdekében az egész dobozkát lekentem Pentart matt lakkal.

vizes matrica decoupage



Követlező doboz is hasonlóan készült, festés - áztatás - ragasztás - csiszolás.
Itt a toszkán hangulatú képhez illő barnás alapot hasztnáltam, majd a kép méregzöldjével csíkoztam a doboz oldalát


vizes matrica decoupage

vizes matrica decoupage



Egy ovális háncsdoboz a következő - pontosabban egy oválisnak látszó doboz....


vizes matrica decoupage




Itt nem fedi a minta a dobozt - egy nagyobbra tettem fel, és most nem vágtam le a több mintán is megtalálható körbekörbe aranydíszt. A dobozt foltosra festettem egy egyenetlen szivacs segítségével, itt most csak zöldeket használtam.


vizes matrica decoupage



...persze itt a tető pacsmagolt foltjait már a minta felragasztása után készítettem, majd az egészet itt is lekentem Pentart matt lakkal.

Ha a minta nem fedi teljesen a felületet, akkor kontúrozóval vagy felvasalható díszekkel körbepöttyözhetjük a mintát. Nekem most nem volt kedvem, talán majd a következő doboznál lesz...majd kiderül.

Szóval ezek a minták igen jól alkalmazhatóak dobozkák díszítésére, és maga az anyag is könnyen használható. Próbáld ki, érdemes!

Üdv.:
Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html