Fellógatott képek - repesztés háromszor

További tornyozáshoz pont kapóra jött ez a hármas felakasztható képkeret, hiszen a tányérozáskor használt papíron is van egy kicsike torony, és egy másik nyári papíron is leltem pont ekkora méretben két világítótornyot.


Itt van a két felhasznált papír:




A képkeretekből kiszedtem az üveget (nem szeretem), lefestettem a hátlapot fehér akrilfestékkel, majd száradás után a falapra felragasztottam a kis tornyokat. Nem teljesen fedte le a papír a rendelkezésre álló területet, ezért ott, ahol lyuk volt, kiegészítettem egy kis körbemaszatolással a képecskémet, majd az egészet lekentem mégegyszer decoupage ragasztólakkal.

VIGYÁZZ! 1, Úgy dolgozz a hátlapra, hogy a képkeret felrakásakor ne tűnjön el a torony csúcsa - nézd meg a minta felragasztása előtt, hogy kb. mennyit takar majd a kép kerete!

VIGYÁZZ! 2., Nem csak ennél a képnél, de sok más "égbolt" kiegészítő festésénél sem a kék szín a domináns, hanem a halványlila! Előfordul, hogy ezt az apróságot csak akkor vesszük észre, amikor rutinból kékkel nekiestünk a pótlandó felületnek!

Körbefestegetés után ezt az eredményt kaptam:

dekupázs és akrilfesték

Képkeretek repesztése:

Az összes fa képkeret Pentart sötétkék akrilfesték réteget kapott elsőre.
Mikor ez megszáradt, akkor egyfázisú repesztőlakkot (szintén Pentart) kentem fel a kék akrilfestékre.
Eddig egyezett a megmunkálás menete, innen mindhárom képet másképp fejeztem be, így a repesztés is más végeredményt hozott.

1., képkeret - repesztés ecsettel felhordott akrilfestékkel


repesztés, repesztőlakk

Itt a fehér színű akrilfestéket a kerettel párhuzamos ecsetvonásokkal vittem fel a felületre, így a repedés rajzlata is párhuzamosan fut a kerettel, a repedések egymáshoz képest is párhuzamos rajzolatúak. Kábé azonos rétegvastagságú festék került mindenhova.


2. képkeret - repesztés szivaccsal felhordott akrilfestékkel




Itt a fehér akrilfestéket szivaccsal nyomkodtam fel a felületre szépen sorban haladva végig a kereten. A szivacsomat bemártottam a festékbe, majd a nagyját egy napilapra nyomkodtam, csak aztán vittem a felületre a festéket vele.
Itt a repesztés rajzolata kevésbé szabályos, mint az ecsetes felhordásnál és a repedések egymáshoz képest sem futnak párhuzamosan. Ezt a felhordási módot javaslom annak, aki nem mer elsőre ecsettel nekikezdeni a repesztésnek. Itt természetes a foltosság, és a már repedésnek indult akrilréteget sem toljuk odébb, ha véletlen ismét rámegyünk a felületre.
de ne húzkodjuk a felületen a szivacsot, csak "nyomdázzunk" vele!


3. képkeret - repesztés különböző vastagságú festékrétegekkel





Néhol csak éppenhogy volt festékes az ecsetem, mikor a keretre mentem vele. Ha ennél a képkeretnél mindegy is, milyen a repedés, de egy komolyabb, valóban antikolt hatású tárgy esetén szerintem ez az a repesztés, ami megfelelő színeket alkalmazva valóban antik hatást mutat inkább, mint műrepesztést.
Ahol vastagabb a festék, nagyobb lett a repedés, ahol vékonyabb, ott kisebb, de van, ahova olyan kevés akrilfesték került, hogy áttetszik az alsó szín és repedés nem is jelentős. Esetleges - mint ahogy a valóságban is nyilván az egy napszítta festék berepedezése.

Persze a három repesztés egymás mellett mutatja meg a valós eltérésüket igazán:



A három képkeret készen pedig így néz ki:



Noha ezek sem éppen bonyolult részei a decoupage technikának, efféle egyszerű, ám mutatós darabok készítésekor élesben is kipróbálhatjuk a különböző repesztéseket. Ha másra nem, erre mindenképpen jók ezek az apró vackok...


Jó próbálkozást!


Léhner Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html