Csúnya barna kenőcs

Még valamikor nyár közepén készült ez a tornyos kép - most a patinázása miatt mutatom. Semmi lényeges nincs benne, ám arra alkalmas, hogy az antikolást még jobban megismerhessük.

Alapozott martszélű falap kapott egy rizspapírt, majd egy réteg Pentart finomvonalas repesztőt.
Innen jön az antikolás.


decoupage rizspapír és repesztés

Sokan ódzkodnak a sűrű szuttyos barna kenőcstől, amit hivatalos neve: Pentart antikoló paszta, umbra.
Az umbra a festészetben egy jellemzően nagyon sötét barna árnyalatát jelöli.
Itt arra használtam, hogy a mart szél formáját kissé kiemeljem.

decoupage rizspapír és repesztés




Ez úgy történt, hogy a falap mart élének egészét bedörgöltem alaposan a pasztával, majd a domborulatok kiemelkedéséről visszatöröltem a felesleget. Így a perem térhatása némileg jobban érvényesül.



decoupage rizspapír és repesztés

Természetesen a repesztést is ezzel emeltem ki és a falap széleiről kiemelés után nem töröltem vissza tökéletesen a pasztát.


decoupage rizspapír és repesztés

Ez az umbra paszta remek dolog nagyon! A fenti felhasználás egy próbát megér: megismerhető a paszta, és így később komolyabb darabok készítésekor bátrabban merünk majd antikoló pasztát alkalmazni.

Jó próbálkozást!

Léhner Csilla


A Pentart antikoló paszta viszonteladóknak a Pentacolor webáruházában, magánszemélyeknek pedig a Pentacolor Kft. viszonteladó partnereinél vásárolható meg!


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html