Műkörmös doboz

Aki festékekkel dolgozik nap mint nap, bizony le kell mondjon a különleges körömdíszítésekről, hiszen a festék gyorsan maradandó nyomot hagy a körömlakkon.

Én mostanában mégsem mondtam le: eleinte gumikesztyűvel próbálkoztam, kevesebb, mint több sikerrel, aztán jött a gumiujj. Ez egy roppant vicces kis vacak, nem szorítja gúzsba az egész kezet, mint a kesztyű, ám használatával nem lesz gond a sarki közértbe kiugrani munka közben sem.
A helyi gyógyszertárban hat forintért adják, ez önmagában is semmiség, nopláne, ha figyelembe veszem, mennyit is költök mostanában a karmaimra.
Megállni képtelenség: minden boltban rámvigyorog egy sosemlátott színű körömlakk, vagy egy otthagyhatatlan körömmatrica... (ismerős?!)

...és persze egyre csak gyűltek, gyűltek a matricák és egyéb körömdíszek, strasszkövek, kagylóreszelékek..., kimondottan megörültem, amikor a Pentában ráleltem a festéktertó dobozra.



műkörmös decoupage doboz

Biztosan tévedés a neve, elsőre rögtön láttam, ez bizony műkörmös doboz! Pont elférnek benne a díszeim, még azok a kis kerek tégelyek is, amikben a körömdíszeket árulják - áttekinthetően, rendezetten.
Oké, a körömlakk nem fér bele, de így lesz jó alkalom legalább egy másik doboz készítésére is!

Ami még egyből feltűnő, ha ezt a dobozt megnézed, az az, hogy hatalmas felülete van (40x24), ami igen ritka nagy díszíthető felületet ad.
A hirtelen jött lehetőség kicsit meg is viccelt: alig tudtam kiválasztani, mit is tegyek rá!

Végül egy decoupage papírt választottam.

műkörmös decoupage doboz

A készítés roppant egyszerű volt:
Lefestettem fehérre az egész dobozt. A fiókokat egy festékes szivaccsal csak áttöröltem, nem volt ám türelmem precízen festegetni a rekeszeket.

Aztán az egész doboz egy laza világoslila festést kapott. Szivaccsal foltoztam a dobozomat, néhol fehér festéket is nyomkodtam a felületre. Felragasztottam a körbevágott papírt is.
A papír környékét lassítóval elkevert olíva és bordó festék keverékével nagyon kicsit árnyaltam, így a minta picit jobban beleolvad a hátterébe.

A festék száradásainak külön szakaszai vannak - amikor már éppen érintésszáraz, még könnyen felhorzsolható a festékréteg.
Ezt használtam ki, és teljes száradás előtt (tehát nem másnap!), amikor a festék már nem maszatolható el ujjal, nekiestem az egész doboznak egy csiszolószivaccsal.

Nem óvatoskodtam, a széleit, hogy jobban kiemeljem, drasztikusabban csiszoltam vissza.

Ugyanígy koptattam vissza a fiókokat is. Az éleknél erősebben, az egész felületen meg csak éppenhogy.


múkörmös decoupage doboz



műkörmös decoupage doboz

Nem kerültem ki a papírt sem, az és annak közvetlen környéke sem úszta meg a visszacsiszolást


műkörmös decoupage doboz


műkörmös decoupage doboz

Végül a doboz felületét lelakkoztam matt lakkal, hogy biztosan egyenletes legyen a fényvisszaverődés.

műkörmös decoupage doboz

..tehát nekem most ebben vannak a körömdíszítéshez szükséges vackaim.
Díszítése kellemes időtöltés volt, és külön öröm, hogy nem egy haszontalan lom készült.

Vagy....vagy lehet, hogy a körömfestés eleve haszontalan?!
Hmm...



Léhner Csilla




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
 
google0b5ce77239ac38b5.html